wachten - Reisverslag uit Madras, India van Elaine Haasjes - WaarBenJij.nu wachten - Reisverslag uit Madras, India van Elaine Haasjes - WaarBenJij.nu

wachten

Door: elaine

Blijf op de hoogte en volg Elaine

11 Juli 2015 | India, Madras

Hey familie/vrienden,

Sorry dat ik jullie heb laten wachten voor mijn eerste verslag in India.
Maar hierdoor neem ik jullie gelijk wel een beetje mee in de cultuur van dit land. Het is soms een beetje frustrerend dat ze me bijna altijd meer dan een uur laten wachten en in mijn ogen gewoon niks lopen te doen zodat je het idee hebt dat je voor niks aan het wachten ben.

De reis naar India is goed gegaan.
Bij het krijgen van de boarding pass krijg ik voor mijn eerste vlucht een businessclasspass. Ik begon deze reis dus met champagne.
Ik heb hier van genoten ^^

De cultuur in India maak ik van dichtbij mee omdat ik in een gastgezin verblijf en echt onder de Indiase bevolking leef. Het is heel anders dan mijn vorige reizen met mijn ouders naar India. (van hotel naar hotel)
Het gastgezin waarin ik ben terecht ben gekomen is een fijne familie. De moeder kan kan goed Engels en we kunnen redelijk goed communiceren.
Ze hebben respect voor mij en helpen me waar ze kunnen dat is wel fijn.
Zoals uitleggen van dingen in hun cultuur. Chennai is een plek dat de Indiase cultuur nog echt probeert in ere te houden.
Het gastgezin bestaat uit een vader en moeder en 2 jongens eentje van 13 jaar en 16 jaar. Ook is er bijna altijd een gast in de familie zoals een oma zus of bekende die blijft slapen. Ze slapen dan allemaal in 1 kamer zodat ik 1 kamer voor mijzelf heb.

Overdag ga ik naar de kinderentehuis de kinderen zijn al na 1 dag gewend mijn naam te roepen en die hoor ik dan ook continu.
Er zijn 2 kindertehuizen. Een is er voor de meiden en de anderen voor de jongens.
De meiden zitten vaak zonder begeleiding in een huis.
De kinderen zijn al oud genoeg om zelfstandig aan te kleden en voor zich zelf te zorgen. Ik ben er voor al om met hun te spelen.
Ik help de keukenploeg met koken. Maar Indiaas eten is heel verschillend dan Nederlands eten dus heb hier en daar nog veel uitleg en instructies nodig. (wel denk ik dat ik nu instaat ben thee thee maken op zijn Indiaas ;P)

Volgende week hoop ik te helpen bij de tribal childeren. (straat kinderen)
Ik ben heel benieuwd en kijk hier ook echt naar uit.
In de middagen van ma tot vr ben ik vrij omdat de kinderen dan naar school gaan.

In deze tussen tijd kan ik India verkennen.
Dit is tot nu toe altijd onder begeleiding.
Ik ken de weg van de jongens naar het meidenhuis dit loop ik dan wel alleen. dit is ongeveer 10 min lopen.
Ik heb al een ziekenhuis, school, strand en andere plekken bekeken.
Gewoon door India rijden met auto vind ik al leuk.

Groetjes van Mij



  • 12 Juli 2015 - 15:21

    Elaine Haasjes:

    fotos komen nog niet heel goed door!
    die komen dus nog sorry hiervoor
    gr elaine

  • 12 Juli 2015 - 15:57

    Henk En Lenie:

    Lieve Elaine,

    Fijn, dat je het zo naar je zin hebt in India!We wachten op de foto's.....
    Alweer 10 dagen zijn voorbij.Times flies.

    veel liefs van Henk en Lenie, xxx.

  • 12 Juli 2015 - 19:40

    Peter Van Der Ende:

    Hai Elaine.

    Leuk om wat van je te horen en fijn dat het goed met je gaat. Ik wens je nog een onvergetelijke tijd toe!

    Groetjes uit Delft

  • 13 Juli 2015 - 02:53

    Mama:

    Hoi meisje,
    Fijn om je weer gesproken te hebben via skype en dat je het naar je zin hebt.
    liefs, mama

  • 15 Juli 2015 - 10:01

    Karin Heerkens:

    Hallo Elaine
    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat daar in India.
    Wij vertrekken zaterdag naar Sri Lanka dus zitten wat dichter bij jou, maar toch te ver om elkaar te ontmoeten dus mooi dat we ons op deze manier toch "dichtbij"voelen.
    xxxKarin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elaine

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 4389

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 13 Augustus 2015

Mijn eerste reis (india)

Landen bezocht: