puducherry - Reisverslag uit Pondicherry, India van Elaine Haasjes - WaarBenJij.nu puducherry - Reisverslag uit Pondicherry, India van Elaine Haasjes - WaarBenJij.nu

puducherry

Blijf op de hoogte en volg Elaine

22 Juli 2015 | India, Pondicherry

hallo familie en vrienden,
Ik zit nu in een internet cafe omdat mijn internet in het huis waar ik verblijf net genoeg is voor alleen watsapp.
Wel dan nu mijn 3de verslag over mijn verblijf in india.
Afgelopen weekend ben ik met 9 franse vrijwilligers naar puducherry Geweest.
We vertrokken zaterdag en zouden daar 1 nachtje in hotel verblijven en dan weer terug gaan.
De reis er naar toe was ongeveer 4 uur en we gingen met de bus.
Puducherry is een plek in india dat van frankrijk geweest is of werd onderhouden. Bijna alle borden en menu kaarten zijn dan ook in het frans. De franse vrijwilligers hadden het idee om alle blanke mensen te tellen die we daar tegen zouden komen. Om de 5 min kwamen we blanke mensen. Ergens in de honderd mensen geteld te hebben zijn we gestopt. Puducherry is heel anders dan Chennai. De straten zijn er over het algemeen schoon en er wordt minder getoeterd. Er zijn stoplichten en heel wat mensen gaan ook gekleed als westerse mensen.
Zo viel ik daar minder op. De huizen in puducherry zijn er groter en de mensen kunnen beter engels praten.
Het is raar dat het zo groot verschil is van chennai terwijl het maar ongeveer 4 uur reizen afstand is.

Terug gekomen in chennai en in het kindertehuis.
bij de meidentehuis heb ik een fijne tijd als ze van school komen. ik help eerst met het eten maken en daarna gezellig met hun spelen. ze hadden me gisteren een sari om gedaan en hier ben ik dan ook 10 minuten mee buiten geweest. het lopen in sari vind ik lastig ik loop een beetje als een pinguin met die 5 meter doek om mij heen geslagen.

Met vriendelijke groeten van mij

  • 22 Juli 2015 - 11:20

    Annemarie:

    Haha, ik zie het voor me, als een pinguïn. Knap van die mensen dus dat ze dat altijd doen zonder er als een halve dierentuin uit te zien. Fijne tijd nog verder! Liefs van ons uit Amersfoort

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elaine

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 4391

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 13 Augustus 2015

Mijn eerste reis (india)

Landen bezocht: